poniedziałek, 31 marca 2014

I Festiwal Kulinarny Zasmakuj

Festiwal Zasmakuj
W minioną sobotę w Sosnowcu zorganizowany został I Festiwal Kulinarny. Zaproszenia na to wydarzenia dostępne były w restauracjach i punktach gastronomicznych w regionie. Celem Festiwalu było zarówno promowanie lokalnej gastronomii jak również poszerzenie wiedzy uczestników oraz zainspirowanie ich do poszukiwania nowych smaków i nietypowych doznań. Organizatorzy podzielili wydarzenie na cztery strefy:
strefa speakers - tutaj obywały się wykłady i pokazy
strefa makers - część praktyczna, płatne warsztaty dla pasjonatów i osób chcących nauczyć się czegoś nowego
strefa expo - stoiska poszczególnych lokali
strefa chillout'u - miejsce odpoczynku na wygodnych pufach

Festiwal Kulinarny
Źródło

Organizatorzy Festiwalu zaproponowali uczestnikom szereg wykładów tematycznych, tak aby każdy znalazł coś dla siebie. Ze względu na inne obowiązki na miejsce udało mi się dotrzeć dopiero o godzinie 14:10. Wykład o żywieniu człowieka na przestrzeni lat  tak naprawdę dotyczył żywienia w ogóle więc niestety na człowieka nie zostało zbyt wiele czasu, ale prowadzący był tak charyzmatyczny, że mimo pozornie nieinteresujących mnie kwestii zostałam do końca. Kolejne wykłady, w których uczestniczyłam to Food Carving i Kuchnia Molekularna - oba te tematy są mi troszkę znane, a co za tym idzie nie zostałam niczym zaskoczona, ale myślę, że dla osób nieobeznanych z tematem były doskonałą okazją do poznania nowych form żywienia. 


Festiwal KulinarnyFestiwal Kulinarny


Festiwal Kulinarny



W strefie expo wystawiało się kilka lokalnych knajpek, niektóre z nich znam, o innych tylko słyszałam - większość z nich oferowało degustację wybranych potraw: żurek, tarta szpinakowa, ciasta, drinki, babeczki. Niestety kilka stoisk było na tyle małych, że przepychający się ludzie skutecznie zniechęcili mnie do sprawdzenia co się tam kryje. Poza lokalami gastronomicznymi odwiedzający mieli możliwość zrobienia sobie analizy składu ciała, uzyskania porad dietetycznych czy spróbowania ciastek białkowych -  pomimo kilkunastominutowego okresu oczekiwania kolejna była dosyć długa. Na stoisku rozdawane były ulotki propagujące zdrowe odżywianie, takich rzeczy mnóstwo jest w Internecie ale fajnie, że ktoś pofatygował się żeby je rozdawać. Liczba produktów jest mocno zawężona, ale jest to oczywiście wzór. Jestem pewna, że osobom zapoznającym się dopiero z zasadami zdrowego odżywiania ułatwi dokonywanie pierwszych wyborów żywieniowych.
tabela produktów dozwolonych na diecie


Jakie są moje wrażenia z tej imprezy?
Niewątpliwie jest to świetny pomysł, impreza była zorganizowana po raz pierwszy więc kilka błędów organizacyjnych mogło się zdarzyć. Największym minusem była nieodpowiednio ustawiona kamera w sali speakers, która nie pokazywała co dokładnie robi prowadzący - dlatego właśnie nie dzielę się tutaj zdjęciami z tej strefy - są naprawdę słabej jakości i niewiele na nich widać.  Dodatkowo drzwi do sali były cały czas otwarte więc głosy z zewnątrz przeszkadzały w odbiorze, a nieustannie wchodzący ludzie robili zamieszanie - uważam, że w przyszłym roku wpuszczać powinno się do 5-10 minut od rozpoczęcia.  Mam nadzieję, że drobne błędy zostaną wyeliminowane i w przyszłym roku będzie to impreza, którą można się chwalić. Trzymam za to kciuki i życzę powodzenia. 


festiwal kulinarny


festiwal kulinarny





3 komentarze: