wtorek, 11 marca 2014

Przegląd rękawiczek do ćwiczeń

Każdy trening wymaga odpowiedniego przygotowania i sprzętu. Ćwicząc w domu często nie przykładamy do tego większej wagi, ale wychodząc "do ludzi" chcemy wyglądać dobrze i czuć się pewnie. To zrozumiałe i powszechnie akceptowane, często jednak zapominamy, że poza ładnym wyglądem na treningu równie ważny jest wygląd po jego zakończeniu. Mówię tutaj o naszych dłoniach, które podobno są wizytówką kobiety. Dbamy o paznokcie, malujemy je, nakładamy specjalne balsamy, a mimo to na siłownię przychodzimy bez rękawiczek - dlaczego? 
Przygotowując ten post postanowiłam sprawdzić jakie rękawiczki cieszą się największą popularnością wśród mężczyzn i na forum internetowym znalazłam poniższe rady:
Po co Ci rękawiczki? Łapa stwardnieje.
Nie kupuj rękawiczek, odciski zetrzyj pumeksem
Nie bądź słabiak.

Cytowane sformułowania ją w wersji okrojonej ze względu na  ich wulgarny charakter. Jak widać większość mężczyzn nie zwraca uwagi na wygląd swoich dłoni - zauważam to również na siłowni, gdzie osoby używające rękawiczek można policzyć na palcach jednej ręki.

W przypadku kobiet statystyka wygląda nieco lepiej, ale wciąż niezadowalająco. Dziewczyny ćwiczące w rękawiczkach to stałe bywalczynie, natomiast osoby rozpoczynające swoją przygodę z siłownią po rękawiczki sięgają dopiero po pierwszych odciskach.

Dlaczego warto ćwiczyć w rękawiczkach?


-Po pierwsze jest mniejsze ryzyko odcisków - nie chodzi tylko o wygląd ale również komfort ćwiczeń, czując palący ból odciska najczęściej porzucamy dane ćwiczenie i czekamy aż rana się zagoi, tym samym robimy przymusową przerwę w ćwiczeniach.
-Poprawa chwytności w czasie ćwiczeń, a  co za tym idzie większe bezpieczeństwo.
-Mniejsze ryzyko alergii - osoby o skłonnościach alergicznych powinny używać rękawiczek również jako ochrony przed wysypką. Metal w połączeniu z potem (również cudzym) może powodować nieprzyjemną wysypkę.

Jakie rękawiczki wybrać?

W sklepach sportowych dostrzec możemy całą gamę rękawiczek, ale które z nich będą najlepsze? Wszystko zależy od tego jak wygląda Twój trening, aczkolwiek zakładamy, że wraz z upływem czasu będziesz się rozwijać a Twoje potrzeby dotyczące ochrony dłoni wzrosną.  
Wybierając rękawiczki warto zwrócić uwagę na jakość ich materiału, przeszycia, a także czy posiadają wbudowane gąbeczki, które będą chroniły nasze dłonie przed odciskami i zgrubieniami. 

rękawiczki na siłownię





Najlepsze i najtrwalsze są rękawiczki skórzane "płetwowe", które dostosowują się do ruchu palców, a także usztywniają nadgarstek. Takie modele są świetnie wykonane, a ich materiał jest mocny i wytrzymuje kilka lat - niestety ich cena również jest "mocna" bo kosztują około 120 zł.
rękawiczki na siłownię

Podobne rękawiczki ma w swojej ofercie firma Olimp, nie mają już dodatkowych przeszyć, a materiał jest sztuczny - nie korzystałam z nich więc trudno mi ocenić ich wytrzymałość. Cena to 28 zł.

rękawiczki rowerowe
Moje rękawiczki nie są przeznaczone do ćwiczeń na siłowni - są to rękawiczki rowerowe, które mam już od prawie 7 lat, a mimo to ich stan oceniam na dobry. Regularnie ćwiczę w nich od dwóch lat, latem jeżdżę w nich na rowerze. Mają dodatkowe wzmocnienia chroniące dłonie przed odciskami, które nieco się już "ubiły" ale nadal spełniają swoją rolę. Nie mają taśmy stabilizującej nadgarstki, ale uważam, że jest mi to niepotrzebne.  Kilka lat temu płaciłam za nie chyba 40 zł.
rękawiczki adidas

Rękawiczki firmy Adidas, podobne rękawiczki proponuje Nike - cieniutkie prawie w całości stworzone z przewiewnej siatki sprawiają, że dłoń nie poci się, ale nie mamy również tak dobrej ochrony dłoni. Jak widać jest tutaj wbudowana gąbeczka, ale moim zdaniem jest ona nieco za słaba. 
rękawiczki do treningu siłowego
 "Typowe" męskie rękawiczki pożyczone na potrzeby zdjęć. Wykonane z cienkiego materiału, bez dodatkowej gąbeczki, przeznaczone dla osób  o silnych dłoniach i nieco twardszej skórze. 

Jeżeli nie ćwiczysz siłowo to rękawiczki nie są Ci potrzebne, jeżeli jednak chcesz czerpać przyjemność z ćwiczeń na siłowni to polecam zaopatrzenie się w rękawiczki, gdyż kilka razy zdarzyło mi się rezygnować z danego ćwiczenia bo zapomniałam rękawiczek. 

2 komentarze:

  1. Hej ja trochę nie na temat bo chciałam Cię zaprosić na mojego bloga gdzie nominowałam Cię do zabawy :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydadzą się do ćwiczenia w plenerze. Otwarte strefy aktywności znacie ten program? moja gmina wzięła udział i postawili siłownię i to jaką. Jest na czym sobie poćwiczyć i można całą dobę w końcu.

    OdpowiedzUsuń