piątek, 4 kwietnia 2014

Zdrowa pizza


dobra karma
Pizza, hamburger czy makaron to potrawy, które osobom rozpoczynającym odchudzanie jednoznacznie kojarzą się z nadprogramowymi kaloriami. Jeżeli dodamy do tego wyjście do restauracji ze znajomymi to bomba kaloryczna gotowa. Czy rzeczywiście każda pizza jest zła i powinna być wyeliminowana z naszego jadłospisu?
W ubiegły weekend odwiedziłam z przyjaciółmi wegańską knajpkę w Katowicach "Dobra Karma", słyszałam, że można tam zjeść naprawdę dobre i zdrowe pizze bez mięsa. Przyznam, że byłam nieco sceptycznie nastawiona do tego pomysłu ale postanowiłam spróbować. Wiedziałam, że jeżeli pizza nie będzie mi smakowała to nikt nie będzie mnie zmuszał to jej zjedzenia.
Zamówiliśmy trzy pizze, ponieważ było nas pięcioro, w tym mężczyzna :) 
Wybór padł na pizze:
- ze szpinakiem, jajkiem sadzonym i czosnkiem
- z fetą, pomidorem i czarnymi oliwkami
-trzy sery

Już po pierwszym kęsie wiedziałam, że to nie jest zwykła pizza i osoba aktywna może sobie na nią pozwolić od czasu do czasu - bez wyrzutów sumienia. Jaka jest różnica między tradycyjną pizzą a pizzą w "Dobrej Karmie"? Ciasto, które jest zrobione z mąki razowej i w smaku nie przypomina tradycyjnej zapychającej pizzy. Porównałabym ją raczej to zdrowej tarty.

Jak widać nie musimy opuszczać wyjść z przyjaciółmi tylko dlatego, że idą "jeść na miasto". Nie popadajmy w paranoję, powstaje bowiem coraz więcej miejsc w których można zjeść smacznie i zdrowo. 
dobra karma




2 komentarze:

  1. Super, mnie też by smakowała, jadłam z jakiem ale zwykłą pizze i smakowała, to ta tym bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypomniałaś mi o pizzy z trzema serami jaką kiedyś jadłam, ale nie skończyłam porcji bo była mega sycąca. Ogólnie pizza wegeteriańska brzmi nieźle. :)

    OdpowiedzUsuń