środa, 9 kwietnia 2014

Lekko i smacznie - szybka sałatka z kurczakiem

Czasami moje posiłki przygotowane do pracy wzbudzają podziw i zaskoczenie, najczęściej jest to spowodowane faktem, że w ogóle mi się chce albo "bo Ty się tak zdrowo odżywiasz". Po pierwsze bardzo to lubię, a zdrowe odżywianie daje prawdziwą radość z jedzenia. Po drugie nigdy nie ukrywałam, że gotowanie nie jest moją ulubioną czynnością, a w moim pojemnikach do pracy najczęściej znajdują się potrawy, które naprawdę nie wymagają długiego stania w kuchni.
Poniżej przedstawiam przepis na szybką i smaczną sałatkę z kurczakiem, której autorką jest Kasia. Bardziej spostrzegawczy czytelnicy zapewne zauważyli, że po prawej stronie w zakładce "O mnie" pojawiła się druga osoba - to moja siostra. Autorka pięknych dań i studentka Uniwersytetu Medycznego, która sprawi, że na blogu będzie pojawiało się więcej przepisów,  a z czasem  poruszony zostanie również medyczny aspekt odchudzania.

Składniki :



 1 pojedyncza pierś z kurczaka 
6 rzodkiewek
 1 średni pomidor
 mix sałat (połowa opakowania, ok 60 g) 
3 łyżki oliwy z oliwek
 2 ząbki czosnku 
Przyprawy : gyros, przyprawa do kurczaka (ja użyłam Kamis), papryka ostra, zioła prowansalskie, pieprz 

Przygotowanie kurczaka :
 Na rozgrzaną patelnię z łyżką oliwy układamy pokrojoną w kostkę pierś z kurczaka, posypujemy przyprawą do kurczaka oraz gyros,

 przygotowanie sosu :
 W osobnej miseczce/filiżance mieszamy : 2 łyżki oliwy z oliwek, posiekany lub przeciśnięty przez praskę czosnek, pietruszkę mieloną, Sos dodajemy do ułożonych w naczyniu warzyw ok 5-10 minut przed podaniem i mieszamy.
 Na końcu dodajemy gotowe kawałki kurczaka, doprawiamy wg uznania, ja wybrałam paprykę ostrą, zioła prowansalskie i pieprz. 
Gotowe!

3 komentarze: