środa, 7 maja 2014

Rabarbar - smak lata

rabarbar
Źródło

Pogoda robi się coraz bardziej łaskawa, a w sklepach pojawiają się już pierwsze warzywa z upraw w szklarniach. Jeszcze tylko chwila i nastanie cudowny czas, na który czekam całą zimę - okres sezonowych warzyw i owoców. 
rabarbar właściwościJednym ze smaków dzieciństwa, kojarzących mi się z latem jest rabarbar. Najczęściej pojawiał się w moim domu w postaci kompotu lub w kruchym cieście.

Podczas majówki moja mama postanowiła odrobinę przywołać lato i upiekła swoje tradycyjne ciasto z rabarbarem. Skorzystałam z okazji i podkradłam jedną łodygę, aby podpiec ją w rozgrzanym piekarniku. Początkowo planowałam zrobić pyszny deser i  dodać go do jogurtu, ale ostatecznie zdecydowałam się na odłożenie upieczonego rabarbaru i wzbogacenie nim porannej owsianki. Efekt był zachwycający. Uwielbiam takie poranki:)

Dlaczego warto jeść rabarbar?
                                                       - Jest bogaty w witaminę A, C, E.
- Zawiera potas, kwas foliowy i błonnik
-Upieczony rabarbar ma właściwości antynowotworowe
-Działa antyalergicznie i wspomaga układ krążenia
-Łagodzi ból zęba - upieczony rabarbar moczy się w alkoholu a następnie moczy w nim wacik i przykłada do zęba


3 komentarze: