wtorek, 7 października 2014

Co robić aby mieć zgrabne ręce?

triceps
Wiele kobiet na myśl o ćwiczeniach rąk dostaje gęsiej skórki wyobrażając sobie, że już po kilku treningach ich ręce będą tak rozbudowane jak u Sylvestra Stallone w "Rambo". Drogie Panie - muszę was zmartwić, taka muskulatura jest wynikiem ogromnego wysiłku, setek treningów, ogromnego rygoru, ale również hormonów. Jeżeli po godzinach spędzonych na siłowni nie wstrzykujecie sobie w domu  testosteronu nic wam nie grozi - oczywiście nic poza pięknymi i jędrnymi rękami.
Druga grupa kobiet to Panie mówiące - przecież dźwigam codziennie kilogramy siatek ze sklepu - ćwiczenia nic nie dają. Niestety tym razem również muszę was zmartwić, pomimo wysiłku włożonego w przyniesienie zakupów ze sklepu taki rodzaj aktywności wpływanie lepiej na nasze nogi niż ręce.

Dlaczego na początku października piszę o rękach? Przecież lato dopiero się skończyło, do pokazania się w bikini jest jeszcze dużo czasu. Wiosna przyjdzie dopiero za kilka miesięcy. Taki rodzaj myślenia dominuje wśród większości okresowych bywalców siłowni i klubów fitness - okres ich aktywności przypada na kilka miesięcy przed wakacjami, świętami czy w chwili kiedy za oknem pojawia się pierwsze słońce. Wrzesień i październik to na siłowni miesiące przestoju, ludzi jest jak na lekarstwo, maszyny wolne - nie pozostaje nic tylko rozkoszować się tą przestrzenią i ciszą:)
A tak zupełnie poważnie - do sylwestra zostały nam zaledwie dwa miesiące, możesz myśleć "aż dwa", ale zanim się obejrzysz będziesz chciała odsłonić ramiona w wieczorowej kreacji, ale wtedy może już być za późno. Nie czekaj na ostatnią chwilę.
Nie zrozum mnie źle - nie namawiam Cię do krytykowanego przed chwilą okresowego ćwiczenia - ale próbuję pokazać, że okazja i motyw do ćwiczeń są zawsze.

Poniżej przedstawiam proste i skuteczne ćwiczenia, które pomogą Ci wymodelować ręce i pozbyć się tzw. "motylków". Dodatkowo zapraszam również do poprzednich wpisów, w których pokazywałam
inne ćwiczenia modelujące tę partię. 


ćwiczenia na ręce

Stań pod ścianą, przyklej odcinek lędźwiowy do ściany, a następnie unoś ręce proste w łokciach do linii brody. 


motylki
Stań prosto, napnij brzuch i wyprostuj plecy, a następnie unoś do linii barków proste ręce. Postaraj się aby podczas opuszczania pracowały mięśnie rąk, a nie grawitacja - nie opuszczaj rąk w pośpiechu.

motylki

Analogiczne ćwiczenia - unoś proste ręce przed sobą.


Pompka - to ćwiczenie zna chyba każdy, ale każdy jest jeszcze w nim zakochany. Gorąco polecam, a o jego "cudownych" właściwościach pisałam tutaj <klik>. Znajdziecie tam również wiele ciekawych wersji pompek, które urozmaicą nieco wasze treningi.




Ćwiczenia angażujące triceps i plecy znajdziesz tutaj <klik>.












12 komentarzy:

  1. taak piękne ręce, trzeba się napracować nad nimi:) obserwuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny blog! strasznie lubię Twoje wpisy bo porządnie je przygotowujesz, wszystko jasno i wyraźnie opisane i pokazane. serdeczne dzięki bo nie mam teraz innej możliwości niż ćwiczenia w domu, z Twoich porad korzystam bardzo często. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy blog!
    Zapraszam do siebie :) grabczynskam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy blog!
    Zapraszam do siebie :) grabczynskam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, życzę wytrwałości w ćwiczeniach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam serdecznie ćwiczenia na drążku. Albo w zaciszu domowym lub na pierwszym lepszym placu z drążkami. Pomaga to bardzo, zawsze miałam chude ręce, teraz widzę u siebie lepszą przemianę. Polecam zakupienie sobie drążka naprawdę pomoga !

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne ćwiczenia, dzięki wielkie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój poprzedni chłopak krytykował moje ręce, muszę skorzystać z Twoich wskazówek.

    OdpowiedzUsuń