wtorek, 18 listopada 2014

Ćwiczenia przed telewizorem

Na wstępnie chciałabym Was najmocniej przeprosić za moją długą nieobecność, nie wynikała ona z braku pomysłu czy chęci, ale z braku czasu - pracy i życie osobiste sprawiły, że czasu wolnego miałam jak na lekarstwo. Mam nadzieję, że teraz sytuacja nieco się poprawi, ale pewna ważna sprawa nadal spędza mi sen z powiek. W czasie kiedy mnie nie było pogoda dopisywała, a Wy (taką mam nadzieję) korzystałyście z uroków pięknej i wyjątkowo ciepłej jesieni. Wpadające przez okno promienie słońca wielokrotnie zachęcały do treningu na dworze. Niestety nadchodzące prognozy są mniej optymistyczne, a meteorolodzy niemal z każdej strony próbują przekonać nas, że zima nadchodzi wielkimi krokami.
Na siłowni obserwujemy tendencję wzrostową, jak każdego roku o tej porze tłumy ćwiczących wylewają siódme poty. Za miesiąc mamy bowiem święta - czas, kiedy wypada pokazać się z najlepszej strony, a kreacja sylwestrowa wymaga jeszcze poprawienia sylwetki tu i ówdzie.
Moja dzisiejsza propozycja skierowana jest to tych, dla których padający deszcz i niska temperatura są wymówką niemal nie do przeskoczenia.
W powyższym zdaniu pojawiły się dwa ważne słowa: "wymówka" i "niemal". Ich pojawienie się nie jest przypadkowe, gdyż komunikują one określony sposób myślenia, a także wskazują, że nawet największego lenia - czy jak wolisz przeszkodę - można pokonać.
Prezentowane poniżej ćwiczenia nie wymagają specjalistycznego sprzętu, a nawet dużej przestrzeni. Możesz wykonać je niemal wszędzie: w domu, w hotelu, na siłowni. Nawet kiedy oglądasz telewizor czy przeglądasz newsy w Internecie możesz wykonać kilka powtórzeń na każdą ze stron. Nie daj się jesiennej chandrze i sama wprowadź się w dobry nastrój.

ćwiczenia na nogi



W leżeniu na boku unoś jedną nogę wyprostowaną, w wersji łatwiejszej wyciągnij palce, w wersji trudniejszej ułóż stopę flex. Możesz unosić nogę tylko na wysokość biodra lub zwiększyć zakres jej ruchu.

ćwiczenia na nogi

W pozycji na boku przenoś nogę do przodu (palce wyciągnięte) i do tyłu (stopa flex). Staraj się aby Twój tułów został w tej samej pozycji.

ćwiczenia na nogi


W leżeniu na boku przenieś jedną nogę do przodu, a następnie unoś nogę wyprostowaną. 


ćwiczenia na nogi


Wykroki z wykopem. Pilnuj aby Twoje kolano nie wychodziło poza linię palców.

ćwiczenia na nog

Przysiad z wykopem. Możesz unosić nogi naprzemiennie lub wykonać 15 powtórzeń na każdą ze stron oddzielnie.

Powyższe ćwiczenia możesz wykonywać jedno po drugim (po 15 powtórzeń) a następnie powtórzyć całość 2 razy lub ćwiczyć je seriami: 1 ćwiczenie 3x 15 powtórzeń na każdą stronę , 2 ćwiczenie 3x15 powtórzeń na każdą stronę itd. 


47 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Mi też się właśnie bardzo spodobały ;)

      Usuń
  2. ciekawa propozycja przed telewizor jak znalazł:D

    OdpowiedzUsuń
  3. no to dziś ćwiczę ;)
    Uwielbiam Twojego bloga ! :)
    Zapraszam do siebie, dopiero zaczynam więc będzie mi miło jeśli mnie odwiedzisz i może nawet ze mną zostaniesz :) Zapraszam http://fochzprzytupem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Każda chwila jest dobra na ćwiczenia :D
    Zapraszam do bezpłatnej promocji bloga na mojej platformie (rejestracja zajmuje chwilę)
    http://www.top-blogs.eu

    OdpowiedzUsuń
  5. Ćwiczenia w domu są spoko, jednak ja zachęcam do wyjścia np. na rower. Zaprosiłbym was na mojego bloga https://siodelko.wordpress.com/, ale lepiej będzie jak ten czas poświęcicie na jakąkolwiek aktywność fizyczną :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No tak rower to wspaniała sprawa, ale jak dla mnie jest on tylko uzupełnieniem ćwiczeń i pełni bardziej funkcję relaksacyjną, a ćwiczenia staram się dobierać podobnie jak Karolina.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. W końcu będę mogła oglądać telewizję bez poczucia winy związanego z "nieróbstwem" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie cierpię ćwiczyć w domu..

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie oglądam telewizji więc nie mogę ćwiczyć;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetną sprawą jest kinect, idzie spalić tyle kalorii, a do tego tyle zabawy xD Oczywiście jako dodatek, a nie zastąpienie normalnych ćwiczeń.

    OdpowiedzUsuń
  11. Potwierdzam! Super ćwiczenie do oglądania tv - nic nie tracisz, tylko zyskujesz, bo zamiast jeść w tym czasie popcorn albo orzeszki wyrabiasz sobie piękne nogi, talię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie, że pokazujesz zdjęcia jak wykonać te ćwiczenia :) A co do konkretnego ćwiczenia - sama wykonywałam je oglądając TV. Podobnie można robić ćwicząc na orbitreku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne ćwiczenia! Na pewno wypróbuję je podczas oglądania tv :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Prawie wszystkie te ćwiczenia wykonuje. Raz przed TV, raz słuchając muzyki.

    OdpowiedzUsuń
  15. ja tak zawsze oglądam tv :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super pomysł. Jako że ostatnio jestem uzależniona od serialu House of Cards i oglądam po kilka odcinków na raz, to takie ćwiczenia bardzo mi się przydadzą :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super pomysł na wpis. Chętnie wykorzystam twoje ćwiczenia. Ja jestem bardzo aktywną osobą i nie wyobrażam sobie dnia bez porcji ruchu. W ogóle nie wyobrażam sobie siebie bez zdrowego trybu życia jaki od dawna prowadzę. Nawet stosuję medycynę naturalną. Ostatnio byłam na targach zdrowia i znalazłam tam stoisko z orgonitami a że ostatnio miałam trochę problemów z snem i bólami głowy postanowiłam je wypróbować. Kupiłam je i postawiłam je sypialni. Jestem zaskoczona ich szybkim działaniem, bo już pierwszej nocy lepiej mi się spało i nawet nie mam już bólów głowy. Jeśli jest ktoś zainteresowany orgonitami i tym jakie mają działanie to zapraszam do odwiedzenia strony http://www.magicstones.co. Mają dużo pięknych orgonitów. Pozdrawiam. Aneta.

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczne te ćwiczenia - przyjemne z pożytecznym :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super, bardzo przydatny wpis :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Wypróbowane! Potwierdzam - skuteczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Genialne te ćwiczenia! Uwielbiam łączenie przyjemnego z pozytecznym :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Fantastyczne ćwiczenia! Zamiast siedzieć bezproduktywnie przed telewizorem można działać :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny wpis! Właśnie takich ćwiczeń szukałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetna sprawa, bardzo przydatne informacje :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja od dłuższego czasu ćwiczę w domu przed telewizorem :) ale chętnie skorzystam z Pani porad i ćwiczeń .

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawe ćwiczenia, na pewno niektóre z nich wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wydają się być super te ćwiczenia :D Chyba sobie też z nich skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też się bardzo podobają :D Też je wypróbuję.

      Usuń
  28. Ciekawe, aż sprawdzę czy są skuteczne.

    OdpowiedzUsuń
  29. Dobry sposób na relaks i ruch jednocześnie :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Mi też się one podobaja ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Przyjemne z pożytecznym :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Takie sposoby to ja rozumiem!

    OdpowiedzUsuń
  33. też tak robię, ćwiczę i oglądam coś w tv, kompletnie mnie to nie wyrzuca z rytmu i nie przeszkadza:)

    OdpowiedzUsuń
  34. One są naprawdę warte uwagi ;D

    OdpowiedzUsuń
  35. Szukałam właśnie takich ćwiczeń :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Ciekawy blog i ciekawe ćwiczenia zarazem, zatem kończymy z leżeniem i do pracy nad własnym ciałem!

    OdpowiedzUsuń