niedziela, 22 czerwca 2014

Lody na obiad, truskawki na kolację

zdrowe lody
To zdjęcie wrzuciłam wczoraj na swojego Facebooka z ironicznym podpisem "wrocławski obiad". Mnóstwo polubień od znajomych i kilka sms'ów z pytaniami czy serio jadłam lody na obiad.
Nie wiedziałam, że wywołam, aż tyle dyskusji. Na obiad był ryż z sosem pomidorowym i krokiet ze szpinakiem, a na kolację sałatka francuska z kurczakiem.
Pomimo wyjazdu starałam się, żeby było zdrowo, ale  nie oszukujmy się, jeżeli chodzę już 8 godzinę i zwiedzam, nogi mi odpadają i mam ochotę na lody to dlaczego miałabym sobie na nie nie pozwolić? Nie widzę powodu, dla którego nie można sobie czasami delikatnie pofolgować. Jeżeli jesteśmy ze sobą szczery, nie oszukujemy się i takie odejścia od diety nie zdarzają się każdego dnia to nie widzę powodu, dla którego musimy sobie zawsze wszystkiego odmawiać. Poza tym były to najlepsze lody jakie jadłam i raczej nie skuszę się w najbliższym czasie na żadne inne;)
Ostatnio usłyszałam pytanie "czy mogę zjeść truskawki na kolację" i już chciałam odpowiedzieć "tak", ale zza moich pleców posypały się rady "NIE!", "owoce jemy tylko do 15", " a ja słyszałam, że do 12".
Jak jest naprawdę?


Owoce owocom nierówne, jedne mają mniej, inne więcej cukru.
Truskawki mają więcej witaminy C niż cytryna.
100 g truskawek zawiera: 0,6 g białka, 6,2 g węglowodanów, 2,2 g błonnika, 160 mg potasu, 23 mg fosforu, 22 mg wapnia, 12 mg magnezu, 2 mg sodu, 0,7 mg żelaza, 0,1 mg cynku, mangan, 30 mg witaminy A, 0,02 mg witaminy B1, 0,03 mg witaminy B2, 0,4 mg witaminy B3 (PP), 0,06 mg witaminy B6, 60 mg witaminy C, 0,2 mg witaminy E oraz 20 mg kwasu foliowego.
Witamina PP reguluje przepływ krwi. Truskawki chronią przed anemią, wzmacniają organizm, dbają o naszą skórę i włosy, a także są sprzymierzeńcem w chorobie reumatycznej.
Czy naprawdę jednorazowe zjedzenie truskawek na kolację zaprzepaści Twoją dietę ? NIE!

Oczywiście nie jemy owoców na kolację ze względu na cukier w nich zawarty, ale truskawki z jogurtem (bez dodatkowego cukru) nie sprawią, że przytyjemy.
Po pierwsze są to owoce sezonowe.
Po drugie są bardzo nisko kaloryczne.
Po trzecie zawierają dużo błonnika i ułatwiają odchudzanie.
Jeżeli masz ogromną ochotę na truskawki - jedz je. Nie będę Ci zabraniać.  Jeżeli chcesz dowiedzieć się co powinieneś/powinnaś jeść na kolację to zapraszam do przeczytania osobnego wpisu na ten temat <klik>.


1 komentarz: