wtorek, 26 listopada 2013

Gazety sportowe - damskie czy męskie ?

Źródło
Źródło

Temat postu pojawił się nieco przypadkowo, bowiem mając chwilę czasu w tygodniu odwiedziłam Empik aby sprawdzić zawartość najnowszego numeru Women's Health. 
Jego zawartość merytoryczna jest całkiem niezła, ale mimo wszystko czegoś mi tam brakowało. "To coś" czego zabrało w damskiej gazecie odnalazłam w wersji męskiej - kilka rzetelnych treningów siłowych, które były szczegółowo rozpisane zarówno pod względem ilości powtórzeń jak i techniki. Doświadczenie to sprawiło, że po powrocie do domu przejrzałam również zagraniczne wersje tego magazynu i niestety sytuacja wygląda podobnie - damska wersja jest znacznie uboższa w przykłady treningów.
Swoimi rozważaniami postanowiłam podzielić się z chłopakiem, który również jest aktywny fizycznie i ku mojemu zdziwieniu nie podziela on mojego entuzjazmu dotyczącego Men's Health. Uważa bowiem, że jest to męska wersja gazety Shape - w której notorycznie powtarzane są te same ćwiczenia, a jedynym urozmaiceniem jest ich tło lub wykorzystywany przyrząd. Dodatkowo przyczyny takiego podziału tematycznego upatruje on w psychice kobiet. Jego wnioski są niezwykle przykre - kobiety nadal nie wierzą w ćwiczenia, chcą odchudzać się za pomocą wspomagaczy, spalaczy czy herbatek odchudzających. Wnioski te są brutalne i dosyć długo walczyłam z myślą, że to prawda, ale wizyta na kilku forach internetowych rozwiała moje wątpliwości. Dopiero uczymy się prawidłowych zasad odchudzania, dlatego gorąco apeluję - nie wierzcie w diety cud - nic w życiu nie przychodzi bez wysiłku. Ciężka praca zaowocuje wymarzonym ciałem i warto dążyć do niego każdego dnia. 
Wracając go gazet- to fakt, że Shape nieco specyficznym źródłem wiedzy - latem ćwiczenia X i Y są prezentowane na ławce w parku, jesienią w domu na piłce fitball a  zimą wykorzystują ławeczkę na siłowni. 
Mimo wszystko uważam, że Men's Health jest bogaty w wiedzę i niezwykle rozwijający, z pewnością można po niego sięgnąć poszukując inspiracji treningowych lub kulinarnych. Dla pocieszenia muszę przyznać, że na przestrzeni trzech numerów polskiej wersji Women's Health zauważalny jest rozwój magazyny, coraz więcej jest tam wartościowych treści i wypowiedzi ekspertów, a na tle swoich zagranicznych sióstr wypada on bardzo dobrze. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz