poniedziałek, 11 listopada 2013

Sportowa promocja

Kilka dni temu w Internecie, a konkretniej na Facebooku trafiłam na ciekawy lik : 

http://blogs.wsj.com/emergingeurope/2013/11/08/in-moscow-do-squats-and-ride-subway-for-free/ , który spowodował, że postanowiłam bliżej zainteresować się sposobami promocji, wykorzystującymi aktywny tryb życia.  Wspomniane wydarzenie ma miejsce w Rosji, a jego zadaniem jest promowanie zbliżających się zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi.  Pomysł jest bardzo prosty, ale jednocześnie ciekawy i skuteczny. W moskiewskim metrze tuż obok bramek postawiono specjalną maszynę, która drukuje darmowe bilety, jednak warunkiem otrzymania takiej wejściówki jest wykonanie 30 squats. Maszyna liczy każdy squats, będąc jednocześnie delikatnym przypomnieniem, że bycie aktywnym jest opłacalne;)
Bardzo ciekawa akcja, mająca na celu zwrócenie uwagi na nadchodzące Igrzyska, ale również zaangażowanie Rosjan i przekonanie ich do aktywnego trybu życia.
Czytając o tym wydarzeniu przypomniałam sobie, że całkiem niedawno sama byłam uczestnikiem podobnego eventu zorganizowanego podczas Orange Warsaw Festiwalu.  Na stoisku Orange ustawione zostały bieżnie, na których każdy ochotnik mógł przejść lub przebiec 1 km, za który firma przeznaczała 5 zł na zakup multimedialnych stanowisk edukacyjnych, dzięki którym dzieci znajdujące się w szpitalach mogą spędzać czas nieco przyjemniej.  Pomysł ten cieszył się tak dużym poparciem i zainteresowaniem, że przed namiotem ustawionym przez Fundację Orange ustawiały się kolejki, a ludzie zapisywali się na określone godziny. Sama też chciałam przyłączyć się do tak pozytywnej akcji, niestety terminy zapisów były bardzo odległe, jednak osoby pracujące dla Fundacji zgodziły się na inną formę aktywności i wraz z około 12 osobami robiłam przysiady.  Tego dnia uczestnicy Festiwalu przebiegli 751 km zarabiając tym samym 3755 zł. Ogromne zaangażowanie i radość z chęci pomagania sprawiły, że Fundacja postanowiła podwoić tę sumę i na zakup Multimedialnych Wysp zostało przeznaczone 7510 zł. 
Jestem zachwycona pomysłem Fundacji, która do pomocy postanowiła wykorzystać aktywne osoby o wielkich sercach, ale także tymi, którzy pobiegli lub przeszli ten odcinek pokazując, że wspólnymi siłami można osiągnąć naprawdę wiele. 

Dane dotyczące wyników biegu podczas Orange Warsaw Festiwalu zostały pobrane ze strony Fundacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz